I dag kliade det i fingrarna........

Nu har jag bakat lite igen, visste inte riktigt vad jag skulle göra - men då var det en arbetskamrat som var lite sugen och han tål inte gluten. Så då fick det bli biskvier, det var meningen att det skulle bli biskvier av alla. MEN jag hade bara lite mandelmassa och inga mandlar, så jag tog mandelmjöl till ca hälften och det blev inte så bra - men då gör man genast något annat av det!
Ogräddade kakbottnar, mandelmassa på vänstra hälften och mandelmjöl till höger.
Färdig gräddade, mandelmjöl nederst - som ni ser blev dom platta!
Biskvierna fick en fyllning av vitchokladsmörkräm som smaksattes med blåbär och dom som ser gula ut(är gröna) är smaksatta med pistage.
Här ser ni dom misslyckade bottnarna, la ihop dom 2 och 2 med kräm imellan samt doppades lite i choklad. Dom blev iallafall goda säger "experterna" som smakat.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0